Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce beau oamenii cafea, deşi are un gust amar?

De ce beau oamenii cafea, deşi are un gust amar?

Autor: Alexandru Voiculescu 11.18.2018
De ce beau oamenii cafea, deşi are un gust amar?
Poate părea contraintuitiv, dar cei care sunt sensibili la gustul amar al cafelei tind să bea mai multă, conform unui nou studiu.

Această sensibilitate nu este numai o chestiune de gust, dar este influenţată de geneticul unei persoane, conform aceluiaşi studiu publicat pe 15 noiembrie în jurnalul Scientific Reports de cercetătorii de la Northwestern University Feinberg School of Medicine din Chicago, SUA, şi de la QIMR Berghofer Medical Research Institute din Brisbane, Australia.

„Rezultatele studiului nostru sugerează că cei care consumă cafea dezvoltă un gust pentru sau o abilitate de a detecta amăreala cafeinei datorită reînvigorării oferită de această substanţă”, a precizat Marilyn Cornelis, membră a echipei de cercetare de la Northwestern University Feinberg School of Medicine.

Altfel spus, oamenii care au o capacitate crescută de a gusta amăreala cafelei, mai ales gustul amărui al cafeinei, învaţă să-l asocieze cu lucruri bune. Descoperirea este oarecum surprinzătoare, având în vedere că amăreala este de obicei un mecanism de avertizare pentru a convinge oamenii să nu consume substanţe dăunătoare, scrie Live Science.

Cercetătorii au condus acest studiu pentru a înţelege modul în care genetica influenţează consumul de ceai, cafea şi alcool, substanţe care tind să fie amare.

„Deşi toate aromele de amar par să fie la fel, percepem gustul diferit în funcţie de substanţă”, a menţionat Jue Sheng Ong, conducătorul principal al studiului de la QIMR Berghofer Medical Research Institute din Brisbane, Australia.

Cercetătorii nu au luat însă în calcul un aspect important, anume aromele adăugate, precum zahărul. Acestea sunt folosite tocmai pentru a tempera amăreala băuturii. „E uşor de imaginat că, la nivel personal, sunt mulţi factori care determină consumul de cafea, de la statut socioeconomic la capacitatea de a metaboliza cafeaua”, a adăugat Ong.

6 greşeli care transformă cafeaua într-un pericol pentru organism

Chiar şi mirosul cafelei are beneficii, conform unui nou studiu care arată că adulmecarea acestui aliment îmbunătăţeşte performanţele la matematică

Care este secretul ceştii de cafea perfecte

Beneficiile cafelei pentru sănătate. Nu contează ce şi câtă cafea bei, ea te ajută să trăieşti mai mult

Care este rolul constituțional al reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii?
O nouă formă de imunoterapie oferă rezultate pozitive în cazul copiilor bolnavi de cancer