Home » Natură » Momentul incredibil în care două albine desfac o sticlă de suc

Momentul incredibil în care două albine desfac o sticlă de suc

Sursa foto: ViralHog - Youtube
Publicat: 31.05.2021

Deși putem recunoaște cu toții faptul că albinele sunt deosebit de importante pentru lanțul trofic, creaturile istețe mai au și alte talente, inclusiv abilități matematice, recunoaștere facială și chiar folosirea uneltelor.

O nouă filmare, publicată inițial pe platforma de micro-blogging Twitter, arată două albine care aparent desfac un capac al unei sticle de suc pentru a ajuns la lichidul plin de zahăr de la interior. În ziua de astăzi, trebuie să fim precauți, mai ales pe rețelele de socializare online, pentru că manipularea fotografiilor și a videoclipurilor a devenit floare la ureche.

Potrivit ViralHog, publicația care a obținut filmare, momentul a fost surprins în São Paulo, Brazilia, de un angajat care era în pauza de prânz. „Am primit un suc de la un client, dar albinele l-au furat”, a scris persoana în descrierea afișată în filmare.

Mulți internauți au fost uimiți de îndemânarea celor două albine, iar unii s-au întrebat cum de ar putea o asemenea inteligență să existe într-un creier atât de mic.

Albinele s-au dovedit surprinzător de inteligente în cercetările recente

Totuși, după cum am aflat în anii recenți, dimensiunea creierului unui animal nu este factorul absolut atunci când vine vorba de „inteligență”. În primul rând, animalele mici au o masă corporală mai redusă, astfel că au nevoie și de un creier mai mic. Mai mult, complexitatea conexiunilor dintre neuroni ar putea fi mult mai importantă pentru performanța cognitivă.

În 1962, cu un deceniu înainte de câștigarea premiului Nobel pentru cercetarea privind comunicarea între albine, Karl von Frisch declara că bondarii au un creier prea mic pentru a putea gândi, astfel atribuind natura lor ingenioasă instinctului. De atunci, întrebarea „Cât de mult poate gestiona creierul unei albine?” a fost testată în repetate rânduri.

În ciuda faptului că au un creier de mărimea unei semințe de iarbă, aproximativ 0,0002% din dimensiunea creierului uman, albinele s-au dovedit a fi surprinzător de inteligente în cercetările recente. Nu doar că pot învăța unele de altele, dar aceste insecte pot număra și efectua ecuații matematice simple.

Natura ne poate surprinde

Așadar, întrebarea este cum ar putea un calculator atât de mic să-și direcționeze abilitățile de rezolvare a problemelor spre o acțiune atât de complexă precum desfacerea unui capac?

Sursa foto: ViralHog – Youtube

Desfacerea unui capac nu este ceva ce albinele ar fi putut învăța în natură, astfel că este posibil ca de această dată să fi avut noroc, fiind pur și simplu impulsionate de recompensa dulce.

Pe de altă parte, natura ne poate surprinde. În creierul albinelor, spre exemplu, o singură celulă nervoasă poate lua legătura uneori cu până la 100.000 de alte celule, scrie Science Alert.

„O astfel de folosire a uneltelor a fost atribuită cândva doar oamenilor”

În cadrul unor cercetări recente, bondarii au fost învățați să folosească o minge și să marcheze un punct pentru a primi o recompensă. Pentru a marca punctul, insectele au fost nevoite să învețe unele de altele și din propriile greșeli. În mod surprinzător, albinele au reușit asta cu mare ușurință.

„O astfel de folosire a uneltelor a fost atribuită cândva doar oamenilor, însă apoi primatelor, mamiferelor marine, iar mai târziu păsărilor. Acum, noi recunoaștem că multe specii au capacitatea de a-și imagina modul în care un anumit obiect ar putea fi folosit pentru a atinge un scop”, scriau cercetătorii în 2017.

Așadar, chiar și cu micul lor circuit de neuroni, albinele ar putea fi capabile de mult mai multe acțiuni decât ne-am putea imagina.

Distanțare socială dusă la extrem în regnul animal. Ce se întâmplă atunci când furnicile sau albinele se îmbolnăvesc

O moleculă din veninul albinelor poate distruge celulele cancerului de sân

Cercetătorii au aflat de ce unele albine construiesc faguri spiralați, asemenea unor palate de cristal

Cum se reproduc, de fapt, albinele? O descoperire recentă a schimbat tot ce ştiam despre modul de reproducere

Test de cultură generală. Cine a inventat banii?
Maria Dragomiroiu, mărturisiri tulburătoare: „Și acum, când cânt, plâng!” | Altceva cu Adrian Artene
Oamenii de știință au descoperit un dezechilibru energetic masiv pe Saturn
Râsul iberic, salvat de la dispariție prin eforturi extraordinare de conservare
O organizație vrea să strângă 9 miliarde de dolari pentru a vaccina cei mai săraci copii din lume
Acțiunile Nvidia, în cădere liberă! Compania a pierdut 230 miliarde de dolari în câteva ore
Aeronava TAROM cu numele „Nadia Comăneci” va duce sportivii români la Jocurile Olimpice de la Paris 2024
Câți sportivi va avea România la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?
Românii sunt mai interesați ca niciodată în ultimii 20 de ani să-și cumpere o locuință