Home » Stiinta » Modul în care exerciţiile fizice reduc grăsimea de pe abdomen şi cum o substanţă aprobată de medici împiedică acest proces

Autor: Alexandru Voiculescu 01.07.2019
O echipă de cercetători condusă de Anne-Sophie Wedell-Neergaard de la Universitatea din Copenhaga a ajuns la concluzia că o moleculă numită interleukin-6 joacă un rol esenţial în procesul de reducere a stratului adipos de pe abdomen.

Descoperirea este descrisă în detaliu în jurnalul Cell Metabolism.

Aşa cum era de aşteptat, un program de 12 săptămâni ce a inclus mersul pe bicicletă a dus la scăderea grăsimii abdominale la adulţii obezi. Dar în mod remarcabil, acest efect a fost împiedicat la participanţii cărora li s-a administrat tocilizumab, o substanţă care inhibă activitatea moleculei interleukin-6. Medicamentul este utilizat pentru tratarea artritei reumatoide, scrie Medical Xpress.

Mai mult, administrarea de tocilizumab a dus la creşterea nivelului de colesterol, indiferent de activitatea fizică.

„Rezultatul principal pentru public este: ‘fă sport’. Ştim că exerciţiile fizice duc la o sănătate mai bună, iar acum ştim şi de ce antrenamentele regulate reduc stratul adipos abdominal, reducând aşadar şi riscul de a dezvolta boli cardiace şi metabolice”, a precizat Wedell-Neergaard.

Grăsimea de pe abdomen este asociată cu o mare varietate de afecţiuni, care nu se rezumă doar la cele metabolice şi cardiace, incluzând altele precum cancerul şi demenţa. Activitatea fizică reduce grăsimea viscerală, care acoperă organele interne din cavitatea abdominală, dar mecanismele care stau la baza procesului au rămas până acum necunoscute. Descoperirea rolului moleculei interleukin-6 acoperă acest gol în cunoaştere, arătând de asemenea că joacă un rol important în reglarea metabolismului, stimulând descompunerea grăsimilor, fiind eliberat din muşchii scheletici în timpul exerciţiilor.

Tipul de exerciţii fizice pe care ar trebui să îl alegi în funcţie de personalitate