Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Cum comunică peştii?

Cum comunică peştii?

Publicat: 13.02.2017
Există o serie de semnale pe care animalele le utilizează pentru a comunica - păsările cântă, lei rag, însă există o categorie vastă de semnale în lumea animală pe care oamenii nu le observă.

Cercetătorii au descoperit că o specie de cichildae utilizează urina pentru a trimite semnale chimice rivalilor în timpul agresiunilor. Echipa a separat un număr mare peşti de peştii mici cu ajutorul unei sticle transparente. Separatoarele conţin găuri care permit apei să circule. Cercetătorii au injectat peştii cu o vopsea violet, transformându-le urina în albastru deschis. Atunci când animalele s-au întâlnit şi-au ridicat aripioarele şi s-au îndreptat către separator.

De asemenea, s-a schimbat şi modul în care urinau. Peştii divizaţi de un separator mai rezistent nu au simţit urina oponentului. Pentru a reuşi să-şi transmită mesajul, peştii au urinat şi mai mult. Oamenii probabil că nu au observat şi alte semnale, spun cercetătorii. În afară de semnalele chimice, animalele utilizează şi vibraţiile seismice, electricitatea şi lumina ultravioletă pentru a comunica.