Home » Natura » Specialiştii au filmat ”sistemul nervos” al plantelor

Specialiştii au filmat ”sistemul nervos” al plantelor

Autor: Oana Bujor 09.18.2018
Cercetătorii au descoperit că frunzele plantelor transmit mesage de avertizare către celelalte regiuni ale plantei atunci când sunt rănite. Testul fluorescenţei arată cât de rapid funcţionează comunicarea internă a plantelor.

Ştiu oare plantele ce se întâmplă atunci când sunt mâncate? Conform Tech Times, un studiu arată că plantele transmit mesaje de avertizare către frunzele care nu au fost rănite încă. Răspunsul este atât de rapid încât la câteva secunde de la atac ajunge la celelalte frunze ale plantei.

În cadrul unui videoclip, poate fi observat cum lumina fluorescentă începe să se propage de la frunza mâncată de o omidă către restul plantei. Lumina reprezintă un semnal chimic şi electric care anunţă celelalte frunze să se pregătească de atac.

Atunci când frunza unei plante este rănită eliberează glutamat ce declanşează apariţia unui val de calciu care călătoreşte de la zona rănii către alte frunze sănătoase. În câteva minute, cercetătorii au observat cum hormonii asociaţi apărării au ajuns şi în frunzele îndepărtate.

Specialiştii au analizat rolul calciului în mişcările electrice ce au loc în plantă atunci când este rănită. Calciul poartă o încărcătură ce poate produce un semnal electric ce deseori reflectă un semnal al modificării mediului. Pentru a observa mişcarea calciului în timp real, cercetătorii au modificat planta pentru a produce o proteină ce este fluorescentă doar când ia contact cu calciul. Astfel, cercetătorii au putut observa mişcarea calciului în sistemul plantei.